Inhoudstabel

Vakantie boeken

Hoe boeken

Je kan jouw reis via mail, op onze website of in ons kantoor boeken. Telefonische reservaties zijn niet toegestaan.

Reisdocumenten Locatie? Timing? Hoe?

De reisdocumenten liggen ten laatste 1 week vóór afreis klaar in ons reiskantoor. Indien je dit wenst kunnen we de reisdocumenten ook doormailen, tenzij er originele vouchers nodig zijn. Van zodra de reisdocumenten binnen zijn in ons kantoor bellen wij jou op en nodigen we je uit om samen alles nog eens door te nemen.
Bij een lastminute reservatie met afreis binnen de week, worden de reisdocumenten onmiddellijk na reservatie afgeleverd.

Betaling

Betalingsmogelijkheden
Wij aanvaarden bancontact, kredietkaarten (VISA / Mastercard) en cash. Er mag wettelijk tot € 3000 cash betaald worden per dossier. Op bancontact en kredietkaart staat geen wettelijke limiet.

Timing
Het voorschot (30% van de totale reissom, tenzij anders vermeld.) dient steeds betaald te worden bij het reserveren van de reis. De saldofactuur dient betaald te worden ten laatste een maand voor vertrek. Je ontvangt voor de saldobetaling een betalingsuitnodiging per mail of post. Boek je een vlucht alleen, dan is de volledige betaling vereist bij reservatie.

Onze bankgegevens
Rekeningnummer: BE69 2900347317 78 – Galaxy Travel

BIC: GEBABEBB
Vermeld bij betaling steeds de mededeling vermeld op de reisovereenkomst.

Wijziging / Annulering

Wijziging / Annulering

Het is altijd mogelijk een reis te wijzigen of te annuleren. Voor de wijzigings –en annuleringskosten hanteren we de voorwaarden van de partner waar de reis werd ingeboekt. Het tijdstip van annulatie t.o.v. van de vertrekdatum bepaalt de grootte van de kost.

Toeslagen

FPP

Bij boeking heb je de mogelijkheid om het ‘Fuel Protection Program’ toe te voegen aan je reis. Zo ben je zeker dat er geen brandstoftoeslagen meer zullen worden aangerekend na de boeking. Neem je dit niet, dan kan je eindsaldofactuur nog aangepast worden met een fueltoeslag of fuelreductie.

Luchthaventaks

De touroperator/luchtvaartmaatschappij kan de reissom verhogen met een luchthaventaks. Art. 6.2 van de algemene voorwaarden voorziet immers deze aanpassing. Bij een luchthaventaksverhoging zal wordt de reissom aangepast. Het openstaande saldo hiervan mag overgeschreven worden met dezelfde betaalmededeling of kan afgerekend worden bij het afhalen van de reisdocumenten.

Vóór de reis

Ruimbagage

Elke luchtvaartmaatschappij legt beperkingen op in de hoeveelheid bagage mag meegenomen worden. Kijk na bij de luchtvaartmaatschappij hoeveel bagage je mag meenemen. Hou er rekening mee dat bij overschrijding van het maximum toegelaten gewicht je aan de check-in dient bij te betalen.

  • 1 stuk ruimbagage mag nooit meer dan 32kg wegen, ook niet wanneer je bijbetaalt (omwille van ergonomische redenen).
  • De maximum afmetingen van de bagage bedragen 158cm (hoogte + breedte + diepte) en mogen niet overschreden Vergeet niet ook de wieltjes, het handvat, of de bagagedrager mee te rekenen.
  • Als je naar de USA reist is het belangrijk dat je jouw bagage niet op slot De veiligheidsdiensten houden regelmatig controles. Als je valies toch gesloten is, zal je slot opengebroken worden.
  • Je mag de kinderwagen gebruiken tot aan de deur van het vliegtuig, daarna zal deze in de bagageruimte van het vliegtuig worden geplaatst en krijg je deze terug bij het uitstappen op je
  • Sportmateriaal kan je meenemen. De voorwaarden zijn afhankelijk van de Bromfietsen, elektrische fietsen, moto's en jetski's worden niet aanvaard.
  • Richtlijnen ruimbagage:

 

(zie apart document)

Handbagage

Er is een beperking op de vloeistoffen in de handbagage. Je mag kleine verpakkingen (elk tot max. 100ml) vloeistof of gel meenemen. Deze stop je in een doorzichtige, hersluitbare zak met een max. inhoud van 1l.

Babyvoeding (melk- en potjesvoeding) is toegelaten. Je mag de hoeveelheid meenemen die je nodig hebt tijdens de vlucht.

Vloeibare geneesmiddelen of dieetsupplementen zijn enkel toegelaten voor de duur van de vlucht mits een schriftelijk bewijs van je huisarts.

Ook voor handbagage zijn er beperkingen voor het gewicht en mogen de afmetingen van max. 115cm (lengte, breedte, hoogte) niet overschreden worden. Vergeet niet ook de wieltjes, het handvat, of de bagagedrager mee te rekenen.

Bij de meeste maatschappijen mag u ook een handtas meenemen, naast uw handbagage.

Richtlijnen handbagage:

 

(zie apart document)

Luchthavenvervoer

Wij werken voor de transfers tussen jouw thuisadres en de luchthaven (of het treinstation) met verschillende partners. Het pick-up uur en alle contactgegevens van onze partners ontvang je bij je reisdocumenten.

Contacteer ons gerust om de verschillende tarieven en mogelijkheden te kennen.

 

 

§  Gratis luchthavenvervoer aangeboden door je reismerk

Tijdens de vroegboekperiode bieden enkele reismerken als vroegboekvoordeel gratis luchthavenvervoer aan (BILLO of Taxi2Airport). Wij doen hiervoor administratief al het nodige en je ontvangt ten laatste een week vóór vertrek je pick-up uur via mail.

Reisformaliteiten
  • Inreisvoorwaarden

Het is zeer belangrijk dat je in het bezit bent van de vereiste inreisdocumenten. Reizigers met de Belgische nationaliteit kunnen alle reisformaliteiten per land terugvinden op www.diplomatie.belgium.be . Overige nationaliteiten verwijzen we door naar de ambassade van het land van bestemming of transitland.

  • Huisdieren

Alle huisdieren hebben een paspoort nodig om te reizen binnen de EU. Voor reizen buiten de EU raadpleeg je de ambassade om na te kijken of het huisdier het land wel in mag. Contacteer je dierenarts om de noodzakelijke inentingen in orde te brengen en in het reispaspoort te noteren.

  • Ouderlijke toestemming

Er bestaan geen Belgische of internationale procedures of formulieren die de ouderlijke toestemming voor reizen met minderjarigen vastleggen.

Als het kind met één van beide ouders reist, heeft deze ouder de vrijheid om een geschreven akkoord mee te nemen van de andere ouder, dat door de gemeente kan gelegaliseerd worden.

Buitenlandse zaken raadt een ouderlijke toestemming aan, als het kind alleen reist of in het gezelschap van andere personen dan de ouders. Belgische reizigers kunnen zich steeds informeren bij ambassade of consulaat van het land van bestemming over eventueel bijkomende vereiste documenten voor het reizen met kinderen.

Speciale wensen (SSR)

Heb je een speciale wens: rolstoelvriendelijke kamer, assistentie op de luchthaven, meereizende dieren, uitzonderlijke bagage en uitrustingen of alleenreizende minderjarigen? Geef dit dan vooraf aan ons door. Wij vragen de hotelier en/of de luchtvaartmaatschappij deze wensen en volgen dit administratief verder op.

Beste reisperiode

Het klimaat speelt vaak een belangrijke rol bij het kiezen van een vakantiebestemming en de reisperiode.

Wij adviseren jou graag over de beste reisperiodes per bestemming.

Invoerregels voor reizigers?

Het is belangrijk om na te gaan hoeveel sigaretten, alcohol of parfum je bijvoorbeeld mag invoeren zonder dit te moeten aangeven bij de douane. Uitgebreide informatie omtrent deze invoerreglementeringen vind je op de officiële website van de Federale Overheid https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/Bijkomende_ reisinformatie/douane

Inentingen

We raden je aan het Tropisch Instituut of jouw huisarts te contacteren voor de juiste gezondheidsvoorschriften. Op https://www.vacciweb.be/vaccinaties-voor-reizigers staat een overzicht van de vaccinatievoorschriften per bestemming.

Reisapotheek

Vertrek goed voorbereid op reis met de gepaste reisapotheek. Op de website Travel Pharma vind je alle aangeraden producten terug om mee te nemen naar je bestemming https://www.mytravelpharma.com/nl/

Tijdens de reis

Verloopt uw reis niet volledig naar wens?

Galaxy Travel streeft ernaar om elke klant een zorgeloze vakantiebeleving te bezorgen. Uiteraard kunnen onvoorziene omstandigheden ter plaatse de vakantiepret wat bederven.

Loopt jouw reis ondanks al onze inspanningen niet naar wens, volg dan zeker deze stappen:

  1. Wenden tot de hotelier- ‘minnelijke regeling’- schriftelijk
  2. Noodnummer van de touroperator contacteren (reisdocumenten)
  3. Noodnummer bijstandsverzekering contacteren (aansluitingsbewijs verzekeraar)
  4. Noodnummer Galaxy Travel contacteren: +32 474 52 11 75

Indien een klacht ter plaatse niet opgelost kan worden is het strikt noodzakelijk een schriftelijk en voor ‘kennisname getekend rapport’ te vragen. Zonder dit rapport kan een klacht bij terugkeer niet behandeld worden door de touroperator.

Excursies en activiteiten ter plaatse

Als je een pakketreis hebt gereserveerd, kan je excursies via de lokale agent of host (ess) ter plaatse reserveren. Je ontmoety de host(ess) op de luchthaven van je eindbestemming en tijdens de informatiemeeting in jouw hotel. Wie wil kan de uitstappen via TUI ook al op voorhand reserveren via volgende link: https://gotui.com/nl/main

Verblijfstaks

In sommige landen dien je een verblijfstaks te betalen in je accommodatie. De prijzen variëren naar gelang het aantal sterren en het type accommodatie. De meeste prijzen variëren tussen de 0,5 euro en 6 euro per kamer/per nacht. Deze verblijfstaks wordt bij check out ter plaatse aan de hotelier betaald.

Na de reis

Beoordelingsformulier

Laat ons zeker weten hoe de vakantie verlopen is. Om onze diensten en kennis continu te verbeteren zijn de ervaringen van onze klanten van groot belang. Op de reisdocumenten staat vermeld hoe je het beoordelingsformulier na je vakantie kan invullen (Bij sommige reispartners hangt er zelfs een prijs aan verbonden!) Kom na de reis gerust ook eens langs in ons kantoor, we zijn alvast benieuwd naar jouw reisverhaal.

Klachten?

Ondanks al onze inspanningen kan er altijd iets foutlopen tijdens je reis. Heb je een klacht? Probeer deze ter plaatse op te lossen, zodat je toch nog van je vakantie kan genieten. Je kan ons uiteraard steeds contacteren op ons noodnummer. Wil je na terugkomst ook nog een klacht indienen, contacteer ons dan binnen de 30 dagen na thuiskomst. Zo kunnen wij via onze reispartners het nodige ondernemen.

Vermiste/beschadigde bagage

Voor elk stuk ingescheepte bagage ontvang je een genummerd ontvangstbewijs. In geval van beschadiging, niet- levering of verlies van bagage, moet je aangifte doen bij de balie ‘lost and found’, en dit alvorens je de bagageruimte van de luchthaven verlaat.

Galaxy Travel reischeque

Reischeque

Op zoek naar een origineel cadeau? Schenk jouw geliefden een stukje vakantie met de Galaxy Travel reischeque. De waarde van de cheque kies je zelf. De cheque is geldig tot en met 1 jaar na uitgifte op ons volledig aanbod. Voorwaarden te verkrijgen op kantoor.

Verzekeringen

Verzekeringen

Vertrek met een gerust hart op reis en voorkom torenhoge rekeningen bij onvoorziene omstandigheden in het buitenland. Wij raden klanten aan om bij elke reis een goede en uitgebreide reisverzekering af te sluiten. Ons kantoor werkt samen met VAB en Allianz Global Assistance. Je kan een tijdelijke polis afsluiten voor de exacte duur van de reis. Ga je meerdere keren per jaar op reis? Overweeg dan zeker om een jaarpolis af te sluiten aan een voordeel tarief. Voorwaarden en prijzen te verkrijgen op kantoor.

Tijdelijke polissen
  • Annulatieverzekering

Deze verzekering dekt de annulatiekosten in geval van annulatie van de reis vóór vertrek omwille van bv: ziekte, ongeval, overlijden,… van familie tot de tweede graad.

Deze verzekering dient afgesloten te worden binnen de 8 dagen na reservatie.

 

  • Reisbijstandsverzekering

Deze verzekering dekt o.a. bepaalde kosten bij problemen tijdens de reis zoals: medische kosten, ziekenhuiskosten, repatriëringskosten, kosten omwille van verlengd verblijf op medisch advies, verlies van identiteits- of reisdocumenten,…)

Deze verzekering kan op elk moment vóór de afreis afgesloten worden.

 

  • Voordeelpakketten

Reisbijstand met bagageverzekering (Personenbijstand + bagageverzekering met verzekerde waarde €1250/persoon).

Vakantiepakket met bagage (Wereldwijde personenbijstand + bagageverzekering met verzekerde waarde van €1250/ persoon + annulatie & onderbreking)

Jaarpolissen
  • Pechbijstand

Pechbijstand voor een voertuig in heel geografisch Europa (met uitzondering van Turkije). In België krijg je pechbijstand op de heen- en terugweg. Je krijgt plaatselijke pechverhelping (tot € 500).

Als je voertuig niet herstelbaar is binnen drie werkdagen, repatriëren we het voertuig en de verzekerde inzittenden.

Is je voertuig gestolen, dan zorgen we voor de repatriëring van de verzekerde inzittenden.

Kan je je bestemming niet meteen bereiken, omdat je moet wachten op vervangend vervoer of op de herstelling van je voertuig? Wij betalen de overnachtingskosten.

We betalen de verzending van de wisselstukken.

We stellen een vervangingschauffeur ter beschikking.

 

  • Reisbijstandsverzekering

Deze verzekering dekt o.a. bepaalde kosten bij problemen tijdens de reis zoals: medische kosten, ziekenhuiskosten, repatriëringskosten, kosten omwille van verlengd verblijf op medisch advies, verlies van identiteits- of reisdocumenten,…) Deze verzekering kan op elk moment vóór de afreis afgesloten worden.

 

  • Annulatieverzekering

Deze verzekering dekt de annulatiekosten in geval van annulatie van de reis vóór vertrek omwille van bv: ziekte, ongeval, overlijden,… van familie tot de tweede graad.

Deze verzekering dient afgesloten te worden binnen de 8 dagen na reservatie.

 

  • Bijstandspakket

Dag en nacht pechbijstand voor 1 voertuig in Europa & wereldwijde personenbijstand.

  • Vakantiepakket

Wereldwijde personenbijstand en verzekering tegen annulatie, wijziging of onderbreking van reizen.

  • Multipakket

Dag en nacht pechbijstand voor 1 voertuig in Europa + wereldwijde personenbijstand + verzekering tegen annulatie, wijziging of onderbreking van reizen + fietsbijstand Benelux + bagageverzekering.

Huurwagen

Huurwagen

Met een huurauto van Sunny Cars hoef je jezelf nergens druk om te maken. Je huurauto is namelijk standaard optimaal verzekerd. Dus ook tegen schade aan glas-banden-bodem-dak en diefstal. Gaat er toch iets mis? Geen paniek. Tenzij je het zelf wel heel bont gemaakt hebt, betalen we het eigen risico gewoon aan je terug.

Opgelet: een kredietkaart op naam van de hoofdbestuurder is steeds verplicht om een huurwagen te reserveren.

Reiswijzers

Vignetten

Vignetten

Trek je naar het buitenland met de wagen? Informeer dan zeker welke vignetten verplicht zijn voor je land van bestemming. Voor het gebruik van de (snel)wegen in o.a. Oostenrijk en Zwitserland moet je een wegenvignet aankopen. Deze vignetten kunnen online aangekocht worden via onderstaande link of in een VAB verdeelpunt. https://webshop.vab.be/nl/vignetten#/noFilterApplied

Voor verschillende landen in Europa is het verplicht om een milieuvignet aan te kopen om bepaalde stadscentra binnen te mogen rijden. Bekijk zeker voor je vertrekt of het nodig is om een vignet of een sticker aan te kopen voor je land van bestemming. https://www.green- zones.eu/nl.html